DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 

STUDENTKA.wbs.cz

Thief 3: Deadly Shadows

Thief 3: Deadly Shadows

Celý děj podle hry

 

Ale nejdřív nastínění, v jakém jsme se to vlastně ocitli světě...

Příběh se odehrává v době podobné našemu středověku, hlavní postavou je zloděj Garret, který nic netušíc žije ve Městě, ale který je starou věštbou označen za Rozvraceče, kteréhož úkolem není nic jiného, než aby vše vyvrátil z kořenů a aby už nic nebylo jako dřív...

Ve Městě sídlí bratrstvo Kladivounů, kteří uctívají svého Stavitele. Oni sami jsou velmi zruční budovatelé a ovládají neuvěřitelně složité mechanismy. Jejich doménou je mechanika a stroje, kutí železa a těžká práce. Kladivouny bez obav poznáte ihned podle velkého kladiva, které mají vždycky při sobě.  Jsou vznešení, fanatičtí a skvěle organizovaní.  Jejich hlavní sídlo je v Dřevoželezné pevnosti, bohoslužby konají v kostele sv. Edgara.  Kladivouni nenávidí Rezobrouky, kteří jim škodí v jejich práci, a nemrtvé.

Proti nim stojí Pohané. Tyto dvě sekty se nenávidí už jen z principu jejich náboženství. Pohané nedají dopustit na jakoukoli přírodu a uctívají Pána listí. V podzemí provádějí krvavé rituály a na své straně mají monstra, jako jsou Stromoví obři. Pohané se snaží navrátit Město zpět ke kořenům, snaží se vytvořit chaos...

Nad tímto vším ve stínu skrytí bdí šedé aminence - Strážci, kteří tahají za nitky dění ve Městě a všechno bedlivě sledují. Jejich mocí jsou magické Symboly. Mají ohromnou Knihovnu a sídlí v Sídle Strážců.

Strážci také vlastní prastaré proroctví o Třetí době temna, a tuší, že se celé Město žene do záhuby...

 

 

 

Intro - k nahlédnutí.

Při „výukové misi“ se Garret dozví, že se v sílde lorda Embera - na Rutherfordově hradu nachází Opál Rodokmene. Je to velmi vzácný kámen, který se dědí po generace. Lord Julian ale chce nějakým způsobem zaraždit lady Elizabeth, a pak si opál nechat (nebo tak nějak - to není důležité.) Prostě Garret opál ukradne a s ním i spoustu dalších věcí, včetně vzácného bronzového medailonku. Protože  opál nemůže prodat jen tak, jde za svým známým obchodníkem, který by mohl opál rozbít a prodat po kouskách.

U Bezsrdcého Perryho ale bohužel neuspěje, protože u něj byla Lady Elizabeth, která Perryho docela se svými kumpány zřídila a on samozřejmě prozradil, že opál má Garret. Proto opál teď nekoupí, aledoporučí jiného obchodníka, který je v jiné čtvrti a který s tím nemá problém.

Tím obchodníkem je Bertha, která nejenže koupí Opál, ale taky od ní Garret obdrží dopis.  Píše se v něm, že se má sejít se Strážcem Artemem na Tercerském táměstí.  Místo setkání je u sochy chrliče.

animace  

Proběhne mezi nimi tento rozhovor:

Garret - Nemám rád, když mě někdo sleduje. Tajné vzkazy, záhadná setkání... To z toho Strážci ještě nevyrostli?

Artemus - Nebylo v mém úmyslu být tajemný...

G - Co jste tedy měli v úmyslu? Nemám už přátele v Radě Strážců...

A - Máš jich tam víc, než si myslíš. Garrete, můžu mluvit?

G - Jistě. Mluv.

A - Rada Strážců ti může povolit přístup k našim proroctvím, která byla přeložena naší Tlumočnicí, Caducou.

G - Tohle Strážci řeknou vždycky. "Začíná se dít něco zlého a teď potřebujeme tvoji pomoc." Je to tak?

A - Ale... Nejdřív od tebe něco potřebujeme.

G - Do toho...

A - Dva předměty. Jeden od Kladivounů, jeden od Pohanů. Jsou... Neobvyklé. Potřebujeme je prostudovat. Musíš je pro nás získat.

G - Chceš říct "ukrást". Jsi si jistý, že to je všechno, co budu muset udělat pro to, abyste mě nechali přečíst to proroctví?

A - Ano, je. Potřebujeme tě vyzkoušet. Tímto se ukáže, jestli jsi pro nás dostatečně věrohodný. 

Nic z toho... nezáleží na mě.

G - Donesu ti ty tretky. Ujisti se, že mě ti vaši Strážci nechají na pokoji a nebudou mi ztěžovat práci...

A - Ujistím. Garrete? Garrete?

Dva předměty, které má Garret získat, jsou tyto:

·        Stavitelův kalich od Kladivounů z kostela sv. Edgara

·        Jacknallovu pracku ze svatyně Pohanů.

Je celkem na něm, v jakém to pořadí bude, protože obě věci ponese Strážcům až najednou. Při vkročení na území jednotlivých frakcí se vždy spustí video, které tyto sekty nějak představuje. U Kladivounů je to tohle:

http://www.youtube.com/watch?v=6oxb9FetzdQ&feature=BFa&list=UUX_YJheb4gj6gFCrSh98MRg

 

Garreta u Kladiv čeká nejen spousta plížení a kradení různých zajímavých věcí, ale i hledání Kalicha, a způsobu, jak se k němu vůbec dostat, neboť klec s posvátným kalichem visí vysoko ve věži, kam se nikdo jen tak nedostane. Garret musí totiž musí vyzrát na Kladivounskou technologii a jejich stroje. Tudíž musí vzít ozubené kolečko, na jednom stroji na něj vyrazit správné symboly a pak ho vložit do spouštěcího mechanismu.  Ten pak zapne a klec sjede dolů. Když má Kalich, stačí se s ním nepozorovaně vrátit na ulici...

U Pohanů to také nepůjde jen tak hladce. (Představující video:)

http://www.youtube.com/watch?v=gW8DU1Z5n9I&feature=BFa&list=UUX_YJheb4gj6gFCrSh98MRg

Garret se musí proplížit celou velkou podzemní svatyní, až se dostane na povrch do Vnitřní svatyně. Samozřejmě se i tady pár cenností najde. Aby ale získal Jacknallovu pracku, musí provést Rituál Kořene, o kterém se píše v šamančině komnatě v knize. Rituál spočívá v tom, že musí na jejich obětní místo dostat vodu, zeleň (listí, mech) a krev.  Strom se poté otevře a vydá mu Pracku. Garret se poté vrátí na Tercerské náměstí a Artemus ho vezme do Knihovny Strážců, která je kousek odtud. 

 

Hned na úvodu se přehraje video s Prvním strážcem Orlandem, kde Caduca zrovna překládá, a Gamall, nová učednice Tlumočnice tlumočí všem: ---->

 

http://www.youtube.com/watch?v=xc-5ZAajI3Y&list=UUX_YJheb4gj6gFCrSh98MRg&index=17&feature=plcp

 

Caduca: Opakují se tu tyto tři symboly... Tady a tady... Nyní je termanus embolia di annuin, verbanus nil ...

Gamall: Nepsané časy, konec slov...

Caduca: ... A tady, opět značka fratel i traderus ...

Gamall:  Bratra a zrádce.

Caduca: ...ano, upozornění, hrozné: vesagin sa fallere. Dei kardum porta animus potentium- Dei Kardum porta animus potentium-

Gamall: Moje ruka padá zničená po mém boku. Dvakrát prokletý žijící mrtvý.

Strážce 1: Proroctví jsou jasná, musíme se mít na pozoru. Tlumočnice Caduco, vaše slova jsou hodně přínosná...

Garret: Jasná jako mlha. Co se přesně stane? A co s tím máme dělat? Stále čekám, abych viděl nějakou užitečnou knihu.

Artemus: Musíme nejprve pochopit Nepsané časy, abychom jim mohli zabránit.

Strážce: První strážce Orland vyžaduje okamžitou audienci.

___________________________________________

Garret: (dívá se z věže) Přestěhovali jste se do světa, Orlande? Máš tu pěkný výhled.

Orland: Ano, mám. Pro tebe jsem nyní První strážce Orland, Garette, mezi těmito zdmi se zodpovídáš mě.

Garret: Povolal jsi mě sem, abys mi připoměl, že mi můžeš rozkazovat? To toho tedy nemáš moc na práci...

Orland: Ptal ses na knihy. Užitečné knihy.

Garret: To je pravda, musíte tady mít něco, co stojí za přečtení.

Orland: Myslíš si, že můžeš objasňovat události obratněji, číst znamení jasněji? Proroctví-

Garret: "Objasňovat události"? Zajímavý způsob, jak to říct. Teď jsem tady. Chceš mou pomoc, nebo ne?

Orland: Dobrá tedy. Tohle ti zpřístupní některé části naší knihovny. Neodvažuj se dál. Nepokoušej se tady něco krást, zloději. Jestli se něco stane, budeš se mi zodpovídat. Jasné?

Garret: Dokonale. Možná bys měl TY překládat pro Caducu

V knihovně Garret vyslechne několik zajímavých rozhovorů: jeden s knihovníkem, který tvrdí, že našel nějou překvapivou věc v knize. Píše se tam totiž, že dobu temna započne Strašná vichřice, a do přístavu vplula před pár dny loď, nesoucí jméno Hrozná bouře. To nemůže být náhoda. Vrchní knihovník ho ale seřve a pošle po svém. Je hodně rozladěný z toho, že se jim ztrácejí knihy, hodně drahocenné knihy, po kterých není ani památky.

Nicméně na té lodi a v celé přístavní čtvrti je vyhlášena karanténa (na lodi se totiž vyskytl mor, který změnil celou posádku v nemrtvé nemyslící bestie), ale to Garreta ani v nejmenším nemůže omezit v jeho plánech. Na tu loď se tedy půjde podívat.  

První Strážce Orland požádá Garreta, aby mu zkusil přinést Souhrn výčitek, který může poskytnout více informací o nadcházející době temna. Nějak s tím souvisí i ta loď, co přijela do přístavu - takže na ni musí Garret každopádně.

Na stole přečte dokument, ze kterého se dozví další cíl. Bude muset prohledat kanály v přístavu a najít v nich vstup do Zatopené citadely. V ní pak bude muset najít Runový klíč, po kterém Strážci už dlouho pátrají. Klíč je potřeba k vyluštění Souhrnu výčitek.

Artemus Garretovi sdělí, že si to (nečekaně) pěkně rozházel u obou frakcí, které okradl. Ale strážci se do toho vložili a Garreta bránili. Takže mu frakce odpustily a daly možnost na zlepšení vztahu s nimi. Kladivounům bude stačit, když vyzabíjí Rezobrouky a nemrtvé (např. na lodi) a Pohané požadují, aby Garret vystřelil vždy na určené místo ve městě mechový šíp - to posílí jejich vliv a posune je to blíž k ovládnutí Města.

Mimo jiné se tu nachází i další písemnost - o artefaktech známých jako Cítící. Je jich vedeno jako celkem pět. Tyto artefakty byly kdysi vytvořeny starověkými Strážci jako ochrana proti přicházejícímu zlu. Mají vlastní schopnosti a působí na jejich vlastní přání. Každý má nějakou míru vnímavosti, oko a srdce mohly mluvit. (ale v knihovně se toho Garret nedozví víc, než že jich je pět. Jsou to: Stavitelův kalich, Jacknallova pracka, Kurshockova koruna, Srdce a Oko.)

No, v knihovně toho bylo mnoho, tak tedy jdeme ven.

Nejdřív do přístavní čtvrtě (je tam karanténa), kam se dostane Garret pomocí Symbolů, do kterých ho v knihovně Strážci zasvětili. (Něco jako teleport). Hrozná bouře kotví v přístavu, a nikdo se k ní nepřibližuje. Garret tak může nepozorovaně dovnitř.

Je to tam dost psycho, loď vrže a sem tam se ozve vzdech nemrtvého. Garret musí projít loď od vrchní paluby až do kapitánské kajuty, a tak vezme kapitánův deník. V něm stojí, že kapitán Moira byl tak trochu pirát, a že měl jeden velký lup - velkou hrozně těžkou zlatou desku, která nešla ničím přeříznout ani nijak jinak rozdělit. Proto Kapitán rozdělil ostatní kořist mužstvu a sám si nechal tuto velkou desku. Byly na ní napsány takové zvláštní znaky. Bohužel kapitán nejspíš podlehl zombinemoci taky a tak se Garret vydává do jeho domu na útes, který nyní obývá vdova kapitána Moiry.

Doplaví se tam na lodičce, a z podzemního mola se dostane do domu. Vdova se ze ztráty manžela psychicky zhroutila a nyní dům v podstatě obstarává služebnictvo. Vdova  jen sedí ve věži, kde má výhled na moře a vyčkává, až se její manžel vrátí. v domě jsou i pohřební hosté, kteří však chtějí pomatenou vdovu okrást. Ještě že má loajální služebnictvo.

Garret se dostane do ložnice (klíč dostane od vdovy, které přinesl víno, ale ona si ve svém pomatení myslela, že je to duch), kde nalezne dopis pro paní Moirovou, ve kterém stojí, že jí manžel zanechal vzkaz v přijímací hale. Když se tam Garret dostane, nenajde žádný list, ale dokonce gramofon. Je na něm nahráno, že v kapitánově pracovně je tajný spínač, který otevře skryté dveře ve výstavní hale. To Garret také udělá a dostane se do tajného prostoru, kam kapitán schovával svůj lup. Vezme Souhrn výčitek a objeví ještě jednu věc - dost peněz pro vdovu, aby nemusela už celý život nic dělat a platit si jen služebnictvo. Je jen na Garretovi, jak se zachová a co všechno vezme.

Když se Garret dostane z domu na útesu, už mu zbývá jen jediná věc - najít Zatopenou citadelu a jít si pro Runový klíč.

 

Zatopená citadela - vchod do ní se nachází také v přístavní čtvrti. Když Garret vstoupí, hned zkraje narazí na oltář, na kterém je kniha popisující Kurshockou zlatou korunu. Samozřejmě, že ji Garret musí mít :D.  jeho nepřátelé tady ale nejsou jen Pohané, ale i Kurshockové (daleko starší stvoření, než lidé, i se svojí kulturou...)

Strážci se zmínili, že před hodnou dobou Runový klíč zmizel v podzemí. Pro Runový klíč už Strážci v minulosti někoho kdysi poslali - Strážce Rafea. Když se nevrátil, nikoho za ním neposlali - asi si nemysleli, že je ještě naživu. Garret projde po jeho stopách a značkách spletitou citadelu a nakonec nalezne jeho mrtvolu, kterak u sebe má Runový klíč. Z deníku Rafea vyčte, že se zabarikádoval v knihovně, protože na něho útočili Kurshockové. Pak tam ale nejspíš zemřel hladem, nebo ho Kurshockové dostali.  Každopádně Garret se i s Runovým klíčem vydává  zpět do Strážců knihovny.

Tam Caduca začíná opět předčítat, tentokrát přímo ze Souhrnu výčitek a stane se následující:

http://www.youtube.com/watch?v=rdqjV_d6aoU&feature=BFa&list=UUX_YJheb4gj6gFCrSh98MRg

Strážce 1: To, že jsi ten spis nalezl zrovna teď... je to určitě špatné znamení...

Orland: Ticho! Caduca začíná...

Caduca: Ano, tato pasáž k nám promlouvá teď... Velmi silně... Savort temporalis ...  nundamay ... cor mallus...  reportorta im visitablum.

Gamall: Když čas přestane plynout, Ten jeden, bude jmenován.

Caduca: Ne, ne... cor mallus ... reportorta...  im visitablum!

Gamall: Ten zlý... bude ukázán tak,... aby ho všichni... viděli.

Strážce 2: Když čas přestane plynout? Co to může znamenat?

Strážce3: Musíme počkat a pozorně sledovat. Význam se nám snad ukáže... Časem.

Garret: Počkejte! Potom, co jsem našel vaši drahocenou knihu? Ne... Když se zastaví čas,... Zlo bude označeno, tak nějak to řekla. Nechcete vědět, co to znamená?

Orland: A co chceš dělat? Zastavit čas holýma rukama? Nemůžeš jít naproti proroctví, to je hloupost.

Garret: Vy nemůžete... Ale, já možná ano. Můžu se vlopuat do Hodinové věže na Kamenném Trhu a najít nějaký způsob, jak zastavit čas...

Strážce3: Možná by ta věž mohla být považována za symbol času, ale ale pokud navrhuješ sabotáž-

Orland: Tím nedokážeš nic, jen ještě víc rozzuříš Kladivouny...

Strážce4: S Caducou tak blízko odhalení Bratra a zrádce, Garette...

Garret: Nebudu sedět a nic nedělat. To je vaše práce.

Orland: Blázne! Zakazuji ti jít do Hodinové věže, nebo jakkoli zasahovat do proroctví!

Garret: Zapoměl jsi na jednu věc - já už vaše rozkazy neposlouchám.

------------------------------

Strážce2: On odešel, první střážče Orlande.

Orland: Ano, všiml jsem si.

 

GARRET: Strážci čekají, až se jejich čas zastaví sám o sobě. Ale myslím, že jejich proroctví potřebuje trochu postrčit. Hodinová věž je tak vysoká, že ji můžete vidět celou cestu z Auldale. Pokud existuje způsob, jak zastavit čas, pak je to tady. Dostal jsem se dovnitř věže, teď už jen přijít na to, jak ji sabotovat. Je to staletí staré a říká se, že kola mechnismu zabila více mužů než městská  gilotina. Bude to plné také plné Kladivounů - někteří z nich tráví celý svůj život tady a starají se  o věž. Jen tak mě nenechají hodit klíče do svých hodinových strojků, ne bez boje. Půjdu cestou dolů z hora - s trochou štěstí, po cestě přijdu na to, jak provést to, co mám v úmyslu. Jen doufejme, že můj způsob, jak se vypořádat s proroctvím je ... produktivnější ... než ten Strážců. Nebo by to mohla být velká ztráta času.

Garret odešel z knihovny strážců a šel přímo do hodinové věže. Jak se tam dostal je jen jeho tajemství, a tajemstvím je také to, jak ji celou prošel, od kyvadel nahoře, přes hřídele a ozubená kola, až dolů k parnímu mechanismu, který natlakoval, a vypnul ventil. Stavba věže byla dost pevná, ale přetlakovaný stroj, který se proplétal jejími útrobami, ji celou zničil. Věž padá.

 

GARRET: Tyto zvuky znamenají špatné zprávy. Čas jsem sice zastavil, ale to vypadá to více destruktivněji než jsem měl v plánu. A zatímco jsem si trochu vydělával, nevšiml jsem si, že se nějak proroctví naplňuje. - Nerad bych přiznal, že Strážci měli pravdu. Nejlepší věc, kterou mohu udělat, je návrat do knihovny, než se prach usadí. Možná je Caduca konečně připravena nám říci, kdo je Bratr a Zrádce.

 

Garret se vrací do Knihovny.
Následuje další video, kde se dovídáme překvapivou věc: Caduca byla zavražděna.

http://www.youtube.com/watch?v=VPiYjuUjIJk&feature=BFa&list=UUX_YJheb4gj6gFCrSh98MRg

Garret u soudu

Strážce1: Tlumočnice Caduco? Caduco? Strážce Orlanda!! Caduca je mrtvá! Z-zavražděná! Šel jsem za ní s kopií od Marand, o kterou si požádala, ale dveře byly otevřené... Nikdy je nenechává... A podíval jsem se a ... a...

Orland: Garret zabil tlumočnici Caducu, říkáte? Chopte se ho a přiveďte ho do místnosti shromáždění.

----------------------------------------

Orland - promlouvá k ostatním Strážcům: Tohle je první a jediná vražda v našich řadách, která se projednává v sále, který postavili naši předkové...

Strážkyně: Ale Garret neměl důvod zabít Caducu. Nešel snad již dříve ruku v ruce s Proroctvím?

Strážce2: ...A přesto někteří říkají, že proroctví ukazuje na něj, jako na Bratra a Zrádce! On jistě věděl, že tlumočnice už zná jeho jméno...

Strážce3: A nezapomeňme, že Garret zabil Constantine, ano, a také Karrase - jeho ruce jsou stále potřísněné krví!!

Strážkyně2:...Zloděj, a ne nepřítel, který zabíjí...

Strážce5: ... Neodpovídá to způsobu, jakým byla zabita Caduca! Jak by mohl být Garret ten, kdo spáchal tento čin...

Strážce2: ...Vloupal se do věže a zničil ji, to je vandalství, jaké můžeme očekávat od...

Strážkyně: ...kdo si všiml, že věž spadla do určitého úhlu? Musíme zvážit důsledky! Pokud to proroctví ukazuje na jednoho z nás...

Orland: Celá diskuse o hodinové věži je irelevantní!

Na jeho rukou je vražda! Skoncujme s tím, koho jsme přijali jako hosta a bratra...

Strážce12: Zdá se mi, že tato opatření jsou velmi nespravedlivá... Neměli bychom...

Orland: Slyšel jsem dost! Garrete, chceš něco říct, než zazní rozsudek?

Garret: Ještě jsi nikomu jinému nenaslouchal, Orlande. Proč teď začínat?

Orland: Ticho! Jsi shledán vinným z vraždy tlumočnice Caducy. Tvůj trest bude určen radou. Nyní - odveďte ho!

----------------------------------------------

Strážce2: S politováním vám musím oznámit, že Garret unikl.

Orland: Dobrá tedy. Zavolejte Vykonavače. Budou ho sledovat a ... vymažou náš problém.

 

 

GARRET: Pro jednou Orland neztrácel čas. Obvinil mě u soudu. Strážcům nebude trvat dlouho, než zjistí, že jsem jim utekl. Teď jsem na ulicích Staré čtvrti, a oni na mě poslali Vykonavače.

Vkonavači... Vykonavači... Jsou to spíš zabijáci.  Jsou dost dobří, ale myslím, že bych se kolem nich mohl dostat. Nejprve musím najít nějaké bezpečné místo ... a pak zjistit, co dělat dál. Můj známý v této části města je Ramien ... Je to moje nejlepší volba, možná moje jediná volba. Ale Stará čtvrť není to nejlepší místo na to, být na útěku.  Je to nejstarší část města... s úzkými přeplněnými ulicemi. Kladivouni říkají, že zbytek města jen vyrostl okolo něj.

Měli by to vědět, protože tohle je čtvrť kladivounů, a oni pravděpodobně vystavěli velkou část z ní. Ale to je teď jedno ... mám skutečné problémy.

Tihle Vykonavači nejsou lidé ... Už ne. Symboly je nějakým způsobem změnily.  

A oni jsou tu teď k jedinému účelu ... ulovit mě ... a zabít mě.

Když se Garret bude chtít přemístit pomocí Symbolů Strážců na zdi, zjistí, že již nefungují - někdo je zablokoval. Bude se tedy muset proplížit kolem Vykonavačů sám, přes celou čtvrť. Vykonavači jsou monstra, která se domlouvají pouze telepaticky, ale Garret nějak může slyšet jejich myšlenky. Jakmile Vykonavače spatří někdo z pohanů nebo z Kladivounů, nebo městští strážníci, bez rozmýšlení na ně zaútočí. Proto se nevyplácí být zároveň cílem Vykonavatelů a ještě k tomu nepřítelem Pohanské nebo Kladivounské frakce.  

Po střechách a úzkých římsách se Garret vydává na cestu přes čtvrť ke svému známému Ramienovi. Bohužel, když vylomí zámek na jeho dveřích a dostane se dovnitř, zjistí, že Vykonavači byli rychlejší a Ramiena zabili. Garret prohledá jeho byt, jestli nenajde nějakou stopu, co by ho poslala dál. Nachází dopis, který psal Přítel a v něm stojí, že na Garreta čaká u něj doma. A protože nemá Garret na vybranou, následuje pokyny.

Po průchodu čtvrtí, kde pořád hlídkují Vykonavači se Garret dostává do svého domu. Ale i tam na něj čeká nemilé překvapení. Jeden Vykonavač si tam na něj počkal. Toho Garret ale zneškodní a když se porozhlédne po bytě, nalezne další dopis od Přítele. Přítel Garreta zve na schůzku na hřbitově ve Staré čtvrti. Je tam i poznámka, že by mohl navštívit i Temnou uličku, kde na Garreta něco čeká. Garret se tam tedy vydá, a kupodivu, čeká na něj portál, který ho přenese přímo na hřbitov.

Na hřbitově čeká opravdové překvapení - Přátelé jsou totiž Strážci, ale jen někteří, takový malý odboj. 

  http://www.youtube.com/watch?v=VBGOPns8DZg&feature=BFa&list=UUX_YJheb4gj6gFCrSh98MRg

Strážce1: Myslím to vážně nemyslím si, že je to správné ...                                                         

Garrett: Strážci. Máte chvilku přestávku od snahy zbavit se mě?                                     

Strážce1: Ne všichni Strážci věří tomu, že jsi vinný, Garrete.                                                  

Strážkyně: Ale ani kdybychom měli důkazy,  nezměníme výsledek tvého rozsudku.

Strážce2: Ten  soud byla ostuda. Orland není při smyslech. On ví, že musí nahradit Caducu, a chce prosadit, aby ... to dítě, Gamall, bylo jmenováno na pozici tlumočníka.              

Garrett: Takže jste si tvořili svůj vlastní malý klub.                                                                         

Strážkyně: Mají příliš jiné názory. Hierarchie Strážců je ... v rozkladu. Víme, že se tě Orland snažil falešně obvinit, ale nemůžeme rozeznat jeho motivy.                                                                      

Garrett: To je jednoduché. Orland je Bratr a zrádce ... a on věděl, že Caduca o něm věděla.  Musel ji zabít dřív, než by oznámila jeho jméno, a myslel si, že se mě zbaví taky.         

Strážkyně: To je pouze jedna z mnoha možností, Garrette.                                                     

Strážce2: Potlačil všechny dohady kolem Hodinové věže a Proroctví. Už jste to slyšeli? Spadlá věž tvoří šipku... Která ukazuje přesně na Knihovnu Strážců.                             

Garrett: ...A zlo bude označeno ...                                                                                                      

Strážce2:  Je to, jako by nás chtěl někdo přivést přímo do Temného věku. Vyskytuje se... korupce...  A samozřejmě Symboly.                                                                                                 

Strážkyně: Strážce Artemus nebyl viděn od doby před soudem. Svěřil se mi, že už neví, komu má věřit...  Působil divně. Tolik tajností...                                                                     

Strážce1: Ale měl pravdu ... není žádný způsob, jak se dozvědět, komu věřit ... do jaké míry jsou Symboly-                                                                                                                                        

Strážkyně: Orland se tě stále bojí, a bude pořád, než mu Vykonavači nedonesou tvoji mrtvolu.                                                                                                                                                

Strážce2: Použil spoutávací Symbol, aby mohl sledovat každý Portálový symbol ve  Městě. Všechny nás sleduje. Dokud tě nenajde, nikdo nesmí opustit nebo přijít do Sídla Strážců.

Strážce1: Zjistili jsme, že Orland používá svůj vlastní tajný tunel. Spojuje Sídlo s jeho kanceláří v knihovně. Je to hodně nebezpečné, ale byl to jediný způsob, jak se takto nepozorovaně setkat.                                                                                                                     

Strážkyně: Možná bychom ti mohli... pomoci. Zbijáci Strážců se nevzdají, a tak...       

Garrett: Už jste mi pomohli.                                                                                                             

Strážce2: Jak? Co hodláš dělat?                                                                                                         

Garrett: Najděte nějaký důkaz, že je Orland vinný. To by nemělo být tak těžké.           

Strážkyně: Oh? Kde si myslíš, že ten důkaz máme hledat? Garrete?

Garret nepozorovaně mizí a vydává se znovu do Knihovny, a protože nesmí být nikým spatřen, musí se plížit až do Orlandovy kanceláře. Strážci na něj teď mají pěkně spadeno...

 

GARRET: Orlandův tunel je přesně tam, kde mi bylo řečeno. Nebyl jsem v Sídle strážců od svého soudu. Je to rozlehlý komplex, přímo v centru města, střežený prastarými Symboly. Orland má celé Sídlo v pohotovosti, takže všichni jsou připraveni na vetřelce... Na MĚ. Tolik pro spolupráci. Vím, že jsem Caducu nezabil, ale někdo ano. A sázím svoje peníze na Orlanda.  Zmanipuloval soud a poslal na mě zabijáky, a spadlá věž ukazuje přímo do jeho kanceláře. Bratr a Zrádce najednou dostává smysl. Ale jen podezření nestačí, takže dneska budu tak trochu slídit. A pokud nějaké to bohatství Strážců skončí v mé kapse... Tím líp. Orlandova pracovna (1)je v nejvyšším patře - žádné překvapení. Rád se dívá na lidi zhora. Artemus má pokoj (2) v blízkosti dormitráře, tam bych se měl podívat taky. A raději taky zkontroluji místo zavraždění Caducy (3) - a jedna poslední věc: dnes zasedá Rada Strážců. Když se mi podaří zůstat vzhůru, mohl bych se i něco užitečného dozvědět.

 

Garrel se dostává hned na Radu Strážců, kde se řeší, co se udělá s knihami, na kterých pracovala Caduca, a kam se postaví čestná hlídka u Cadučinných komnat.  Pro zloděje samozřejmě velmi užitečné informace.

Garret se dostane postupně do Artemova pokoje (2), kde v truhle najde prsten Strážců, kterým může otevřít tajný vchod do Orlandovy pracovny(1).  Garret najde v pracovně dopis, kde je psáno, že Orland použil pro zablokování všech Portálových Symbolů svazovací pečeť. Ta visí blízko u jeho postele. Pečeť je možno zničit ohněm, takže ji Garret musí spálit. Po spálení je možno se zase přesouvat přes celé město pomocí Portálů strážců.

Díky této znovunabyté dovednosti se Garret může pokusit vniknout do komnat Tlumočnice Caducy. (3)

Místo činu je ještě pořád zachované tak, jako když Caducu našel první Strážce. V jedné z Cadučiných komnat je (kromě spousty vzácných knih a předmětů) i velká socha, která má v ústech zasunutý dopis.

Pisatel dopisu Garreta (jmenovitě) zve do Haly soch, která je na opačné straně Cadučiných komnat. Kdo ale mohl vědět, že se tam Garret vydá kromě něho samotného??

Když se tam Garret dostane, zjistí, že není sám...

 

http://www.youtube.com/watch?v=9du2IqE_EMI&list=UUX_YJheb4gj6gFCrSh98MRg&index=13&feature=plcp

Garrett: Dobrá, tohle je to místo. Proč tu ale cítím krysu?

Čarodějnice: Terminus, animus, dávám vám sílu, Symboly, pouta, žijte, choďte a poslouchejte! Ano, moje vůle, mé touhy. Terminus, animus, Probuďte se!!

Sochy: Jaká ... je tvoje... vůle?

Čarodějnice: Garret je tady, někde mezi vámi! Najděte ho, popadněte, přineste, rozdrťte ho, ať nedýchá, zastavte ho, nenechte ho utéct!!!

Sochy: anoooooo!

Čarodějnice: Musím vás opustit, moji pomocníci, moji drazí, moji kamenní bojovníci... a vzít tajemství s sebou. Musím se udržet v tajnosti, zůstat skrytá, ještě chvíli, oh, tolik tajemství...

 

Čarodějnice zmizela, ale oživlé sochy prahnoucí po Garretově životě tu zanechala. Ovšem Garretovou doménou jsou stíny a plížení, a tak na jeho triky naletěly i kamenné sochy, když jim pomocí dalšího Portálového Symbolu utekl. Bylo to ale o fous...

 

GARRET: Našel jsem víc, než jsem čekal. Ošklivou starou ženu, která umí sochy přimět chodit a která prahne po mé krvi a zná mé jméno... Orland o tom nemá ani ponětí, takže po tomhle všem - nemyslím si, že je to můj člověk. A Artemus mi taky moc stop nezanechal. Podařilo se mi uniknout, ale Strážci si stále myslí, že jsem jejich nepřítel. Ve skutečnosti vím jen o jedné osobě, která by mi mohla pomoci. Kladivoun jménem Inspektor Drept...

A Inspektor Drept má svůj dům v Auldale, kam se ho Garret vydal najít.

GARRET: Tak tohle je Auldale. jedna z nejbohatších čtvrtí města. Zde se místní smetánka prochází v parku nebo chodí do muzea v jejich - volném čase. Každý zloděj ve městě ví, jaká je propast mezi chudými a bohatými, ale málokdo ví, jak se k tomu bohatství dostat. Ale já teď myslím na jiné věci. Jakoby nestačilo, že se mě snaží zabít každý Strážce ve městě, ale ještě po mě jde jedna záhadná stará žena. Takže jsem přišel do Auldale najít Inspektora Drepta. Z toho, co jsem se doslechl, je posedlý báchorkou o vraždící staré čarodějnici. Jsem si jistý, že tu bude spojení s mým problémem.  Doufám, že pro mě bude mít radu, protože jestli ne... Budu ve slepé uličce.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=bE6xeOd0Xr4&feature=BFa&list=UUX_YJheb4gj6gFCrSh98MRg

 

Drept: Tady není nic, co by se dalo ukrást.

Garrett: Daleko víc mě teď zajímají tvé poznámky, ... a to, jestli mi můžeš něco víc říct o čarodějnici, která umí sochy přimět ke chůzi.

Drept: Ty jsi viděl čarodějnici??

Garrett: Ne jen viděl, snažila se mě zabít. Ale slyšel jsem, že ty ji už léta hledáš.

Drept: Ano, sledoval jsem její stopu, ale ztratila se mi. Dokonce jsem byl na pochybách, jestli jsem si její zločiny sám nevymyslel. Ale když jsi ji teď také viděl ...

Jsem už od dětství sirotek. Jako malý jsem se octnul v sirotčinci Kolébka Shalebridge - a tam jsem ji zahlédl. Hrál jsem s mojí kamarádkou hru...  Schoval jsem se, a ona mě hledala... A v tom se zjevila čarodějnice z temnoty... Byla tak blízko, že bych se jí mohl dotknout. Nevydal jsem ani hlásku. Neviděla mě. Moje kamarádka vykřikla, ale já jsem byl ještě dítě a měl jsem strach... A pak byly obě pryč.

     

Sirotčinec se postupně měnil v temné a strašidelné místo, kam se teď nikdo neodváží vstoupit. Když jsem dospěl a vstoupil do Řádu Kladivounů, začal jsem čarodějnici hledat znovu.  Ta čarodějnice nosí smrt stejně jako jiní lidé plášť. A ti, kteří se s ní setkají, zmizí, nebo padnou její rukou s hroznými krvavými šrámy na těle. Některé pověsti mluví i o hýbajících se sochách z kamene... A vidíš, ty příběhy jsou o čarodějnici, sehnuté, staré ženě. Byla vždycky stará, ale nikdy víc nestárla díky věku, který si přivlastnila, když jsem byl ještě chlapec.

Garrett: A můžeš mi říct, kde ji najdu?

Drept: Nejspíš bys měl hledat v Auldale, tady se teď dějí různé věci. Ale její vraždění začalo právě v Kolébce Shalebridge. Odtud jsem ji sledoval na její cestě. Je to jediné místo, kde jsem ji na vlastní oči viděl, ... a už se tam nikdy nevrátím.

Garrett: Je to dobré místo, kde začít hledat. Nemám zájem na tom, abych se stal dalším článkem v jejím řetězci vražd.

 

Po rozhovoru s Inspektorem se Garret vydává znovu do města.  Po cestě si všimne, že na stěně visí poslední vůle architektky, která stavěla mimo jiné i Kolébku Shalebridge. Architektka je pohřbená v katakombách Dřevoželezné pevnosti u Kladivounů.

Po nakoupení dosti bojových předmětů na nemrtvé se Garret vydává dolů pod zem. V katakombách mimo pár cenností nalezne i oživlé mrtvoly zesnůlých Kladivounů a pak dle očekávání i rakev s kostrou architektky. Je u ní i mapa Kolébky, kterou Garret sbalí a jde zpět do města. Lépe řečeno do Staré čtvrti, kde se Kolébka nachází.

 

GARRET: Kolébka Shalebridge. Býval to ústav pro choromyslné, a ještě předtím sirotčinec. Jednou v noci se tu vznítil požár, nikdo neví jak... A od té doby je tohle místo opuštěné. Jestli existuje způsob, jak nacpat víc utrpení do jedné budovy, nepřišel bych na něj. Jsem tu, abych se něco dozvěděl o té staré ženě, která mě napadla v Sídle Strážců. Drept říkal, že viděl tu čarodějnici hodně dávno, když byla jeho dětská kamarádka zavražděná. Nikdy se neodvážil se sem vrátit, ale já nemám moc na výběr. Je to, jako bych šel po tenoučké nitce, ale to je všechno, co mi zbylo. Nikdy předtím jsem nekradl v sirotčinci, a nemůžu říct, že se na to těším. Nedá se říct, co uvnitř najdu. Na tmu jsem zvyklý, ale tohle je spíš dům zlých snů.

 

 

Tak, hurá do toho, a půl je hotovo. Tenhle barák je vážně strašidelný. A kdybyste slyšeli tu hudbu k tomu... Garret se dívá na polorozpadlou vyhořelou ruinu velkého a rozlehlého domu. Hlavou se mu honí myšlenky: Co se tu tak asi mohlo stát? A co se tu dělo před tím, než ten barák shořel? Vytlučená okna s černými čmouhami od ohně ale nedávají odpověď. Hlavní vchod je zatlučený prkny, ale to ani v nejmenším nebrání takovému zloději jako je Garret, aby se dostal dovnitř. Obchází budovu, a nachází vchod do sklepa. Nesvítí tu světlo, protože jsou nejspíš špatné pojistky. Když prozkoumá liduprázdný polozatopený sklep, může se vydat do vyšších pater plných mříží, kovových postelí a dlouhých bezútěšných chodeb. Když se pak vydá po jednom z kovových schodišť, zaslechne shora klepání na dveře. Přiblíží se kousek blíž, a klepání se dál stupňuje. Je to skoro, ajko kdyby někdo kopal do dveří.

Garret dveře otevře, ale za nimi není nic, než obyčejné harampádí, které tak už na půdě bývá. Ale pozor, mezi starými věcmi je i jedna velmi zajímavá - obraz. Portrét malé dívky. Jenže pozor - tahle dívka vypadá na chlup přesně jako učednice Tlumočnice Caducy. Jak je tohle možné? Kolébka je zavřená takovou dobu...

Vtom si Garret všimne, že je na podlaze i kaluž krve. Nad krví se náhle zjeví bílý svítící obláček - duch. Na stěnu za ním dopadá stín opravdové holčičky.

A promlouvá ke Garretovi: „Slyšela jsem tvůj dech. Ale tady v Kolébce už nikdo nedýchá, jaktože jsi tu? Jak ses sem dostal? Jmenuju se Lauryl a něco se změnilo, když ses podíval na můj obraz. To proto mě teď můžeš slyšet! Chtěla bych odsud odejít, ale nemůžu. Kolébka nenechá nikoho z nás jít. Pomůžeš mi? Schovali tu někde lahvičku s mojí krví. Je tam dole, je tam tak zima a taková temnota... Prosím, najdi ji a vhoď ji do odpadního potrubí, které ji vynese ven. Je to DŮLEŽITÉ.“ Takže tímto by měl Garret osvobodit ubohou dívku ze vzpomínek sirotčince. Popadá pojistky z krabice poblíž a jde znovu do sklepa. Úplně v nejnižším zpola zatopeném podlaží sklepa je police, kde jsou různé lahvičky, a právě mizi nimi stojí i lahvička s krví Lauryl. Je ještě teplá. Tu bere a v další místnosti zapíná generátor. Nyní je tu konečně o něco lépe vidět, ale otázkou je, jestli nebylo lepší něco nevidět. Je tu velká klec, kterou když Garret míjí, řekne Lauryl: „Tohle je hrozné místo, to téhle klece zavírali vždy nové pacienty. A ty se střez do ní vstoupit! Kolébka by tě mohla uvidět, a pak bys zůstal uvězněný v jejích vzpomínkách navždy.“  Nicméně se Garret vydává hledat odpadní trubku, aby mohl splnit úkol. Taková trubka se nachází v přízemí sirotčince, kousek vedle hlavního vestibulu.

Lauryl: „To je dobré! Lahvička se konečně dostala pryč z Kolébky. Už ji nemůže vidět. Ale Kolébka si uchovala ještě něco, co nám patřilo. To proto s tebou můžu stále mluvit. Myslím, že tu někde ještě je moje noční košilka. Prosím, najdi ji a spal v márnici.“

A co by Garret neudělal, jenže pro košilku musí zajít daleko dál, než by se mu samotnému líbilo. Musí jít dál do útrob sirotčince. Tikají tu hodiny, které by už dávno neměly jít, jsou tu prázdné židle, na kterých sedávali dozorci, bliká tu elektřina a chodí tu po chodbách zrůdná monstra, která bývala nejspíš kdysi zdejšími pacienty blázince.  S těmi se samozřejmě musí Garret vypořádat. (A hrajte si to o půlnoci potmě!!) Není  to žádná sranda. Procházíte místnostmi jako jsou například: Lobotomické divadlo, Ošetřovna A: zábaly a šoková terapie, Bílá hala(která KDYSI bílá bývala), Jesle, Márnice, Operační sál a tak. V místnosti se záznamy o pacientech se dozvíta taky docela šokové věci. No a kromě toho, i kde byl kdo ubytován. Děti tu měly každý svou vlastní celu, tak se Garret vydává do té Lauriliny. Za falešnou zadní stěnou je tam ukrytá její noční košilka. Tu Garret vezme a jde do márnice spálit.

Lauryl: „Tys to dokázal! Opravdu jsi to udělal! Ale vzpomínky Kolébky jsou hlubší, než jsem čekala. Má  ještě můj deník. Poslední úkol nemůžeš zvládnout tady, musíš jít do minulosti, do vzpomínek Kolébky. Je tu pár věcí, jednu z nich musíš získat, aby tě Kolébka uviděla a ty se dostal do jejích vzpomínek. Najdi jednu z našich hraček, a já ti povím, co musíš udělat dál.“

Když Garret najde hračku jednoho ze sirotků, musí jít na to místo, kde si s ní sirotek často hrával, a tam se přenese do minulosti. V minulosti ho nesmí nikdo vidět, jakmile se tak stane, Garret se vrací do přítomnosti a musí hledat hračku jíného sirotka.

Když najde Laurylin deník, přečte si ho. Je tu záznam, že Lauryl byla unesena Strigou a že tuto bytost viděl jistý chlapec Drept. Ano, inspektor Drept. Dřívější personál podezříval někoho z pacientů a tím, že se dozvěděl tuto informaci, splnil Garret i svůj hlavní úkol.

Opět deník půjde spálit do márnice, a nastává čas pro poslední úkol, který Lauryl Garretovi zadá. Jak u jsem se zmínila, na půdě je krvavá skvrna, je to to poslední pouto, co Lauryl drží ve vzpomínkách Kolébky. Jenže krvavá skvrna nepustí jen tak něčím, Garret proto musí najít i zvláštní sérum, které to zvládne. Ještě pořád ve vzpomínkách se Garret chce dostat i s už osvobozenou Lauryl ven. Jenže Lauryl hlavními dveřmi projde, zatímco Garret ne. Lauryl řekne, že se to stalo proto, že byl ve vzpomínkách Kolébky moc dlouho.

Je tu ale jistá varianta útěku pryč. Stačí, když se Garret vrátí dolů do sklepa a tam vleze do oné zapovězené klece. Tím se dostane do svého těla, a jeho úkolem je, aby si Kolébka myslela, že je mrtvý. Musí proto fingovat svoji smrt. Vyjede výtahem na nejvyšší věž sirotčince, a i když tu jsou dozorci, kteří ho chtějí chytit, Garret se rozběhne a vyskočí z okna. Nezemře, a Kolébka ho konečně pustí.

GARRET: Konečně se mi podařilo utéct z toho ... místa. Ale myslím, že už jsem v bezpečí. Viděl jsem tam starý portrét dívky, které vypadala jako učednice Tlumočnice Strážců... Ale je to vůbec možné? Našel jsem jen mlhavé stopy čarodějnice, a nemyslím si, že tam byla, od té doby, co ji tam spatřil Inspektor Drept. Takže jsem odešel s otázkami a s lahvičkou krve, kterou mě duch dal s sebou. Duch mě vábí a já bych ho měl radši sledovat. Tohle ještě není u konce...

 

Společně s duchem (světélkující koulí) Lauryl se Garret ocitá ve Staré čtvrti. Duch ho vede, všichni před ním utíkají. Garret za ní jde až do Dřevoželezné pevnosti, a pak dál do katakomb, kde jsou hrobky padlých Kladivounských bratří, a kde je hrob i zamřelé architektky. Nikdo ovšem netušil, že je tu tajná místnost, ve které je rakev Lauryl a na rakvi Symbol pulzující bílým světlem.

Garret zruší Symbol tím, že na něj nanese Laurylinu krev. A pak se stane nevídané:

http://www.youtube.com/watch?v=3oO4Jv776X0&list=UUX_YJheb4gj6gFCrSh98MRg&index=11&feature=plcp

Orland: Nechť je do Knihy Jmen zanesen záznam, že dnešního dne s z Gamall učednice stává Gamall Tlumočnice a že začíná číst Proroctví. Ať jsou její oči otevřené k pozorování a ke čtení.  Ať její jazyk jazyk mluví slovy Symbolů...

Gamall: Uvidím neviděné. Budu mluvit pravdu.

Orland: Nechť je do Knihy Jmen zaneseno, že....

Gamall: Ugh! Aaah!

Orland: Tlumočnice Gamall? Co se děje?

Lauryl: Ohhhh...pohleď!

Gamall: Ne!!! Ne.. ne... Proklínám její smradlavé, tlející kosti! Myslíte si, že mě můžete chytit na vaše tajemství?  JÁ jsem tajemství, uchovávané po celé desetiletí!!!! Vy si tu čmáráte Symboly a myslíte si, že je ovládáte! Ale já je nosím, dýchám je, jím je, jsem v tom  daleko lepší než vy! JÁ jsem se stala nyní Symboly, na věčné časy!!

Lauryl: Jsem to zase já! Už nemůže víc používat moje tělo.

Gamall: Konečně mě můžete vidět takovou, jaká opravdu jsem! Moji kůži, mé maso! Nebudete svým žitím už mařit mé plány! Shromáždila jsem už vše, co potřebuji, talismany, knihy, artefakty, spisy....  Četla jsem, objevovala, zjišťovala a brzy jsem přišla na to, že Poslední Symbol ze všech máte schovaný tak, aby nebyl nikdy nalezen... Obávám se, že budeme muset vytrhnout pár stránek z Knihy Jmen ...

Takže Gamall se nám změnila v monstrum vraždící všechny Strážce, na které přijde. A taky ovládá Poslední Symbol ze všech. Proto si opět mohla oživit sochy. Tentokrát však v celém Městě, takže není procházení přes Město o nic lehčí, než když se tam promenádovali Vykonavači. Lauryl po těchto událostech poděkuje Garretovi a nadobro zmizí. Garret se tedy vydává zpět na ulici - na Náměstí Kamenného trhu. Tam přijde do Knihovny Strážců, protože chce zjistit, co se vlastně stalo. Sejde se v Knihovně s přeživšími Strážci i s Orlandem, kteří jsou z útoku Gamall patřičně vyděšení a zdrcení. Striga si totiž kromě několika nevinných životů vzala s sebou i Jacknallovu pracku a Stavitelův kalich. Garret se zmíní o tom, že možná ví, kde by se Striga (Gamall) mohla ukrývat a Strážci vás hned pověří její eliminací a navrácením obou relikvií na patřičná místa a zničením Posledního Symbolu. To vše samozřejmě bez jakékoliv omluvy za své předchozí činy. Jak se to opravdu odehrálo, se koukněte tady (stojí to za to):

http://www.youtube.com/watch?v=h71swE3vYd8&feature=BFa&list=UUX_YJheb4gj6gFCrSh98MRg

Orland: Udělala to Gamall!

Garrett: Vypadá to, že máme nový cíl, pro ty vaše vrahy.

Strážce1: Ano, ale naneštěstí Vykonavači jsou proti ní docela... neúčinní.

Garrett: Takže, co budeme dělat?

Orland: Našla Poslední Symbol.

Garrett: Poslední Symbol?

Orland: Poslední, ze všech Symbolů. Je to velmi silná... zbraň. A ona ji bezpochyby-

Strážkyně1: -aktivuje a přitom spustí ... nevýslovné utrpení, a také si tím zajistí svou nezranitelnost, po celou tu dobu.

Strážkyně2: Střážce Orlande! Artefakty jsou pryč! Gamall odnesla Kalich i Pracku!

Orland: PRYČ? Ty artefakty...Pak to tedy byla Gamall, kdo je potřeboval,ne... Ne Caduca!! Vidíte, dostal jsem tenhle vzkaz, že... Myslel jsem, že je od Caducy. Dokud ještě žila. Ale ona už byla dávno mrtvá.

Strážce1: Zdá se, že jsme to Gamall trochu ulehčili. Ale co má v úmyslu dělat s těmi artefakty?  

Strážkyně1: Není žádný způsob, jak bychom to mohli zjistit. Kromě - musí mít nějakou svou tajnou skrýš, nějaké místo, kam si odnesla a schovala naše chybějící knihy.

Orland: Mohl bys to najít, Garrete. Zloděj jako ty...

Garrett: Její doupě? Jo, mám představu, kde by to mohlo být.

Orland: Pak tam tedy musíš jít! Jdi hned a zabij ji!

Strážce1: A kdybys mohl najít způsob, jak zničit Poslední Symbol a ujistil se, že nebude již nikdy moci být aktivován...

Garrett: Takže, jestli to chápu správně: Posíláte mě najít Gamallinu skrýš, zjistit, na co potřebuje vaše poklady, zabít ji a najít a zničit tenhle „Poslední Symbol“. Ještě něco?

Orland: Jak se opovažuješ jednat se mnou tak z vysoka?!?

Garrett: Dost řečí, Orlande. Už ses projevil dost.  

Strážkyně1: Přesto je v jeho slovech pravda. Sled událostí byl zahájen, když jsi ukradl Kalich a Pracku. Symboly nás varovaly...

Garrett: Dobrá. Symboly. Jak bych mohl zapomenout.

 

Garret odchází a dle rady Inspektora Drepta se vydává do Auldale, kde už dříve bylo více stop po řádění Gamall. Pod základy této městské čtvrti vede široký kanál s vodou, jehož hladina se ovládá v Čerpací stanici. K té ale mají svůj přístup zabezpečen Pohané, a tak se Garret musí vydat pro medilonek kněžky(šamanky) Dyan, která mu ho buď sama věnuje, nebo ji prostě Garret musí ukrást (vše závisí na vzájemném vztahu Garreta a frakce).

Garret si pak medilonkem otevře Čerpací stanici a upustí vodu v kanále. Skoro prázdným korytem se pak dostává pod domy a dál tmou, až do Gamallina doupěte.

V dopěti nikdo momentálně není, takže má Garret čas, aby se tu porozhlédnul a zjistil co nejvíc věcí.  

Na stole leží kniha, která pojednává o Symbolu Vysvobození, jenž umožňuje ničit kamenné obživlé sochy. Právě tento Symbol musí Garret najít.

Nic naplat, vadává se dál do útrob Gamallina doupěte. Musí však nalézt tajný žebřík, po kterém se vyšplhá na balkon a pak ještě jedny tajné dveře, kterými se dostane do následující místnosti. Ale už tu na něj opět někdo čeká.

http://www.youtube.com/watch?v=lDb-F8usV5g&feature=BFa&list=UUX_YJheb4gj6gFCrSh98MRg

Garrett: Myslel jsem, že jsem ti už říkal, že nemám rád, když mě někdo sleduje.

Artemus: Naše rozdělené cesty se opět spojily, Garrete. Oba hledáme totéž...

Garrett: Hmm. Předpokládám, že kdybys pracoval pro Gamall, právě teď by ses mě pokusil zabít.

Artemus: Pokusil? Já bych to udělal. Podívej se kolem, Garrete. Tohle je Gamallina tajná knihovna. Tady se skrývala... kula pikle... Příliš dlouho, než jeden lidský život. Použila Symboly pro... prodlužování svého života. A je toho mnohem víc...

Garrett: Ooo, tady někdo hodně četl!

Artemus: Ano. Máme velké štěstí. Gamall si pečlivě všechno dokumentovala  do těchto knih... Ale jediné, co mi není jasné, je význam této velké mapy...

 

Garret: Kalich. Koruna. Tyto věci jsou označeny jmény těch artefaktů.

Artemus: Všechny ty knihy... Některé nám chyběly několik měsíců, některé roky. Nepíše se tu, co Poslední Symbol dělá, jen, že se stane neporazitelnou, jakmile...

Náměstí v Auldale, kašna v Jižní čtvrti...

Garrett: Dobrá, uvidíme, co budeme muset udělat s artefakty, jakmile je budeme mít. Nějak je musíme umístit do těchto vyznačených míst...

Artemus: Získávala znalosti, zatímco naše nevědomost rostla...

Garrett: A říkají ty knihy, kde je teď?

Artemus: Zbývající poklady, jsou ... v muzeu. Doufá, že je shromáždí všechny najednou.

Garrett: A když je bude mít, aktivuje ten „Poslední Symbol“.

Artemus: Ne, to ne. Knihy o tomhle mluví velmi jasně. Ona má v úmyslu je zničit! Právě když je bude mít všechny, bude k tomu mít tu sílu. Symbol Vysvobození je jediná věc, které se bojí... No, dobře, že jsi tady, můj příteli.

Garrett: Zničit je? Ale to je to, co mi Orland a Strážci přikázali udělat. Strážci mi zase řekli jen půl pravdy... Proč mě to už nepřekvapuje...

Artemus: Rada se stále zabývá lstmi a úskoky... Sám se vypravím za Orlandem a dostanu z něj pravdu. Garrete, měl bys-

Garrett: - jít do muzea a ukrást zbývající artefakty, než se k nim dostane Gamall... 

Artemus: A pak se znovu setkáme na Náměstí Kamenného trhu. A Garrete, pokud přijdeš do styku s Gamall tváří v tvář... věz, že její moc nad symboly... musíš pochopit, že je nezničitelná.

Garrett: Výborně.... Budu na to myslet ... Arteme? Arteme?

 

Garret se po přínosném rozhovoru s Artemem vydá ještě jednou prohledat dům Gamall, a hle, co nenajde: Jacknallovu pracku i Kalich Stavitele, obě dvě věci náležitě ukryté a sochami hlídané.

A protože míst na mapě bylo pět, Garret má teď převahu. Má tři* z pěti u sebe. Ještě mu zbývají Srdce a Oko. (nevím přesně co jsou zač, pravděpodobně se vyskytly a hrály nějakou roli v minulých dílech hry.)

 

GARRET: Gamall jde po artefaktech v tomhle muzeu, tak jsem jí v patách. Má náskok, armádu chodících soch a sílu Symbolů, které ji tvoří skoro neporazitelnou. A já mám... Mám tři* artefakty z pěti. Naštěstí jsem nikdy neměl v úmyslu prodat Kurshockovu korunu, a tak ji teď znovu nemusím krást. Ty poslední dva jsou ve sbírce Muzea a jsou to moji staří přátelé. Oko - drahokam, se kterým mám už nějaké zážitky. Mezitím se Artemus bude snažit dostat pravdu z Orlanda. Tyhle artefakty mi nebudou k ničemu, když nebudu vědět, co si s nimi počít. Říkejte tomu ego, ale vždycky jsem chtěl vykrást muzeum. To místo je narváno cennostmi a všechny cestičky, jak se k nim dostat, jsou zabezpečené. Naposled, když se je někdo pokusil zdolat, v novinách na stránce Zločin bylo druhý den psáno: „Muzeum je zlodějům-odolné, všichni případní zloději jsou mrtví.“ Nikdo se o to od té doby nepokusil. A Gamall je možná právě teď uvnitř. Tak jo, čarodějnice, pojďme zjistit, kdo je tady opravdový zloděj!

*Garret totiž ukradl Kurshockou korunu již dřív, nahoře je o tom zmínka - a od té doby ji má pořád u sebe, ještě že ji neprodal :-)

 

Garret se tedy vydává do muzea. Musí si zase najít tajnou cestu a zdolat spouuustu nástrah. Včetně nového zabezpečovacího systému, elektrických pojistek a padajících mříží, všudypřítomných stáží a elektrického ochranného pole kolem našich vzácných a potřebných artefaktů. Je to poslední, a zároveň nejzapeklitější mise. Muzeum je rozlehlé a památky jsou umístěny v různých částech. Od sklepení, kam se schovávají na noc, po stálé sbírky, kde jsou hlídané procházejícími strážci s pochodněmi. Získání Oka je asi nejtěžší. Garret musí získat klíč od pracovny Kurátora výstavy a v jeho kanceláři pak zapnout páku, která vysune v hlavním sále ohromnou sochu, jenž drží právě Oko v dlaních. ukrást se dá jedin z vysokého ochozu.

Tak, tolik k artefaktům v muzeu. Když je Garret oba dva má, vyjde ven a oddechne si, že se tam Gamall celou tu dobu neukázala. Kde jen se celou noc potloukala??

 

GARRET: Mám titulek pro zítřejší zprávy: „Muzeum už není zlodějům-odolné, ale vybílené.“  Ukázalo se, že Gamall tam nebyla - bych rád věděl, co dělá celou noc. Každopádně, všech 5 artefaktů mám teď v rukou já. A teď rychle na to rande s Artemem na Náměstí Kamenného trhu. Je čas skoncovat s tím vším a najít jednou pro vždy pravdu.

http://www.youtube.com/watch?v=urXaUv7WKP8&feature=BFa&list=UUX_YJheb4gj6gFCrSh98MRg

Setkání s Artemem, kde něco nehraje. Artemus totiž na Garreta čekal už před tajným východem z muzea přímo v Auldale...

Garrett: Arteme. Co tady děláš?

Artemus/Gamall: Už jsem na všechno přišel, Garrete. Dej mi všechny ty artefakty. A já ti dám na všechno odpověď.

Garrett: Co tím myslíš: dej mi je? Našel jsi Orlanda? Co je to s tebou?

Orland: Artemus. A Garrett! Jsem tak rád, že jsem tu na vás narazil. Byl jsem... Měl jsi pravdu, Arteme. Ztratil jsem svoji soudnost! Tvoje slova na mě pořád dotírala, dokonce i poté, co jsi odešel. Bylo to Symboly. Jejich síla byla pro nás příliš silná. Používali jsme je, abychom jako Strážci chránili Město.  Ale co budeme chránit teď? Prázdnou krabici, knihu s bílými stránkami...

Artemus/Gamall: Mluvíš nesmysly, Orlande.

Orland: Ne, ne, měl jsi pravdu. Odmítal jsem to vidět. Hodinová věž, myslel jsem, že ukazuje na mě, ale bylo to myšleno na nás, na všechny. Nakonec jsem porozuměl, proč nám Symboly už neumožní nikdy více nahlédnout do budoucnosti.

Artemus/Gamall: Vrať se do Knihovny, Orlande, teď na to není čas.

Orland: Symboly se staly našimi strážci, nemůžeme je už více využívat k ochraně našich zájmů... Garrete, musím ti říct pravdu.

Artemus/Gamall: Orlande...

Orland: Garrete, to, co jsme ti řekli, že ty jsi ten, kdo musí  použít ty artefakty, to je pravda. Ale nezničíš tím Poslední Symbol. Ne, ty musíš...

Gamall: Ano, ano, myslel jsi, moooc chytře jsi myslel. Ale stále jsi o krok pozadu. Váš Strážce Artemus se stal velmi vhodnou formou jak... od vás téměř bez práce získat všechny Artefakty. Jeho život... je teď můj. (při monologu Gamall Garret zdrhá...)

A tvůj... Kde je???? Ne! Ale nemá smysl se tu schovávat, tisíce očí tě bude hledat, špehovat tě, dívat se. Nemá smysl utíkat, běžet - tisíc nohou je tu na můj příkaz! Já zvítězím!! Přežila jsem dekády, století, budu žít věčně!!!

 

Ještě že má Garret tak projité město, že tu zná každou skulinku a uličku. Má všech pšt pohromadě (doslova) a tak se musí vydat na 5 míst Města, která byla vyznačena na mapě v doupěti Gamall.

A protože její sochy jsou teď ostražité více, než kdy dřív, opět to nebude nic lehkého. navíc na inkriminovaných místech pokládání jednotlivých artefaktů číhá samotná Gamall, kterou nejde zabít.

·        Hned první místo - pro Srdce je tady v Auldale. Musí se položit na misku jedné sochy.

·        Druhé místo je na zahradě Dřevoželezné pevnosti, kde mají Kladivouni sousoší svého Stavitele - sem pochopitelně patří jejich Kalich.

·        Třetí místo je v Přístavu, tam je většina území Pohanské sekty, takže je pochopitelné, že do výklenku v přístavišti Garret položí Jacknallovu pracku.

·        Další - čtvrté místo je na Kamenném trhu - blízko Hodinové věže. Tam se umístí Kurschocká koruna.

·        A naposledy nás čeká Garretova domovská Jižní čtvrť, kde je ona zmiňovaná kašna. Na zemi před kašnou je opět místo na poslední artefakt - Oko.

A po vložení posledního z Artefaktů se spustí následující filmeček:

 

http://www.youtube.com/watch?v=aP37XPrhEcY&feature=BFa&list=UUX_YJheb4gj6gFCrSh98MRg

 

Garrett: Kdybych nikdy nechtěl vidět další symbol, pořád to bude příliš brzy.

Čarodějnice: Zpátky! Vrať se zpátky! Tak stará, stará... Vše je zničené...

Muž1: ...Hej! Viděli jste to?? Nikdy dřív jsem si nevšimnul, jak se tu jen ta věc mohla.....

Žena1: ...Postavena skřítky a gobliny, za temné půlnoci...

Muž2: ...Taky ti to přijde jako zlato? Pospěšte si, než na to přijdou i ostatní!

Žena2: ...někdo je tam v okně!

Strážce: Všechno je... pryč.  Co budeme dělat? Co se stane s Městem bez nás??

Kladivouni: Stavitel nám navrátil svůj Kalich!

Pohané: Jacknallova pracka je zpět u nás!

Dívka: Pusť mě!

Garret: To není pro tebe.

Dívka: Prosím, pane, mám hlad ...

Garret: Máš talent. Není snadné vidět ... Strážce. Zvláště toho, který nechce být viděn.

 

A Garret odchází... Temný věk je odvrácen a Garret zachránil Město od potupného konce a navrátil Frakcím jejich aretfakty. Strážci opustili svoji Knihovnu a vydali se neznámo kam. Garret získal při pokládání Oka označení Strážce, čímž se  stal jedním z nich. Ke konci animace přistihl Garret mladou dívku, jak se ho snažila oloupit. No a Garettovi  to samozřejmě zaimponovalo - vždyť jak on sám řekl: „Je náročné vidět Strážce. Zejména toho, který nechce být viděn.“ (mimochodem, nepřipomíná vám tato dívka někoho? :-)).

 

 

Konec

 

 

 

 

 

Tento příběh jsem zpracovala na základě anglické Thief: The Dark Wiki- zde je na ni odkaz:

http://thief.wikia.com/wiki/Thief:_Deadly_Shadows

Dále bych to nedala ani bez podrobného návodu ze stránek

http://www.cheater.cz/winch/online/navody/T/Z072.htm

Dále bych chtěla velmi poděkovat uživateli GarrettTheThief na serveru YouTube, který pečlivě vystříhal všechna videa ze hry. Jeho profil je zde:

http://www.youtube.com/user/GarrettTheThief

A inspirací mi byly i zpola rozdělané stránky http://www.thief3.ic.cz/index.html.